RókAmaru

"Sokan nem értékelik a humorom. Ha kevesebb lenne az önbizalmam, azt hinném, nem vagyok vicces."
(Anita Blake)
Ha EMO, Prinszessz, RAJ, vagy csak szimplán bunkó vagy, jobban teszed, ha nem szólsz hozzám...
Nyikita (Amaru gyilkos-énje)

2009. február 16., hétfő

Animék mélységei...haggyukmá XD

<-- Utalás egy régebbi dumámra, miszerint: "Az Inu Yashában egyetlen mély dolog van: a kút." :D


La Li Ho!

Időről időre visszatérek az animax fórumra, mert vannak ott számomra kedves emberek. Visszatérek, aztán megbánom. Mert annyi hülye van a világon, hogy az már fáj!

Én szeretem az animéket... de tényleg. Sok örömöt okoztak már nekem, rengeteg unalmasnak ígérkező délutántól mentettek meg, és javult az angolom (USTeam rulzzz). Szívesen nézem őket, de azért tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy a legtöbb nem épp Popper Péter szintű... Szeretem a Death Note-ot, megnéztem az Elfen Liedet, és nézegettem az Inu Yashát. Vannak velük problémáim, de azért szívesen nézem mindhármat. De azért ne akarja nekem senki megmagyarázni, hogy ezek "mélyek". Az Animax-fórumon (meg néha másutt is) megpróbálják...

*A következő sorok nem konkrét idézetek, csupán sarkított általánosságok*

1. Inu Yasha:

Anime Retard véleménye:
"A fő ellenség sokoldalú, a kitartás, a testvéri szeretet, az évszázadokon áthidaló szerelem és a számkivetettség mind megtalálható ebben a mély érzelmivilágú animében."

  • Na ácsi... Persze, hogy Naraku sokoldalú! Hát Szent Kurama se tudja, hány szörnyet olvasztott magába!
  • Kitartás? Na ja, Inunak sok kell belőle, hogy három részen keresztül tudjon ugrani... (És ez még csak a harc eleje!)
  • Testvéri szeretet... Na igen, Kohaku csak azért vágja bele a fegyverét a nővérébe, mert szegény kis antiszoc. gyerek nem tudja jobban kifejezni a szeretetét. És ilyenkor még szereti Mi lenne, ha összevesznének?! Mondjuk Sango sem sokkal ügyesebb, mert az meg csupa szeretetből hagyja az öccsét Naraku szolgájaként tengődni. Mily megható. Rám azt mondják, borzalmas testvér vagyok, de ennél azért még mindig "pörfiktebb" a viselkedésem...
  • Évszázadokat áthidaló szerelem... na, a kedvencem. Elérkeztünk Kagoméhoz, az iskolakerülő, only egy ruhát birtokló, folyton ordibáló libához. Az of.-öm mindig csesztet, hogy túl sokat hiányzok a suliból. Szívesen bemutatnám neki Higurashi kisasszonyt.
  • Számkivetettség... Igen, Inu a szellemvilág selejtje. Ez van. Nekem meg görbe a fogam. Piszkálnak is érte, mégsem készítenek animét az életemből. Pedig milyen izgi lenne! Még íjászkodni is szoktam, szóval a Kikyo-részleg is megoldva! De sajnos, naponta váltom a ruháim, és nem tudok ellenállni a gravitáció törvényének (csak a banalitásénak :P) így ezt is benéztem. :D
2. Elfen Lied:

Anime Retard véleménye:
"Az evolúció csúcsát jelentő dicloniusok megjelenése, az emberi faj kipusztulásának eshetősége, a múlt fájdalmai, a jelen nehézségei, és a jövő kétes esélyei mind megtalálhatóak, remek szereplőkkel, és szívszorító, drámai sorsokkal kiegészítve."

  • Höhh...hö-hö-hö-höööö *röhögőgörcs* Evolúció csúcsa?! Inkább zsákutcája. Három rózsaszín (!!!) hajú kiscsaj rohangál plsu (átlátszó) karokkal, és lekaszabol. Tényleg gyönyörű teremtések. Még tegyük mellé, hogy törékeny hölgyek, és teljes az orgazmus részemről.
  • Emberi faj kipusztulásának lehetősége... Ha annyira tetszik, olvass armageddon-sztorikat. Azért az, hogy három kislány lekaszabolja az egész világot, eléggé meredek. És persze mind pont Japánban vannak. Mert miért ne.
  • A múlt fájdalmai... Na igen. Mariko zabigyerek (ezt hányszor vágták a fejemhez, mégsem ölök meg senkit), Nana apakomplexusos, Lucy meg gyilokmán hősszerelmes. Baromi nagy fájdalmak, baromi hülye lépésekre késztetnek, és ezt meg kell érteni, mert szegény te. Kérdés: Mióta hisszük el ezeket a tündérmeséket?! Ha a sz@r családi helyzet magyarázat lehetne ilyesmikre, akkor a tanárokat miért nem érdekli, hogy nem tudtam tanulni előző este, mert...khmmm...(irónia bekapcs) nyugodt estém volt otthon? Haggyukmá...
  • A jelen nehézségei... "Egy fejet vágjak le ma, vagy nyolcat? Hú, ez nehéz kérdés."
  • A jövő kétes esélyei: Vajon Kouta Yukát veszi el feleségül és papucs lesz, vagy Lucyt, és minden este bőghetnek egymásnak, hogy milyen szar az élet, és mennyit ártottak egymásnak, de azért szeretik egymást... a gyerekük meg egyik szem elé fésült hajjal születik majd, és az első szó amit kimondd a "penge" lesz.
  • Drámai sorsok... Khmm... no komment. Mostmár tényleg csinálhatnának animét az életemből. Lepipálnám ezeket a drámákat. -.-"
3. Death Note:

Anime Retard véleménye:
"Istenmotívumok, ember-isten kérdése, a faj joga az élethez, és két zseniális elme párbaja, L, a szupernyomozó, aki a munkájának él, és a fiatal géniusz, Light."

  • Istenmotívumok.... azok azért vannak benne, hogy ti, retardáltak, belemagyarázhassátok a mély gondolatokat. Én már magát a keresztény egyházat sem tartom többre a kémiakönyvemnél, nem hogy a ti marhaságaitokat ezzel kapcsolatban! Meg persze így eladhatóbb.
  • Ember-isten... Ez nem egy lehetséges kérdés. Ez egy egyszerű tény: Light egy egoista, istenkomplexusos majom. Csak épp helyes majom.
  • Faj joga az élethez... Ó, már megint... Annyira bírom, mikor leírja a hülyéje, hogy " az emberek már nem érdemlik meg az életet, jogos, hogy elpusztítják őket." És magadat? És a szeretteidet? És a szomszéd kislányt? Na, Nagy-Agy, ilyenkor mi a helyzet? Szerinted ők sem érdemesek az életre? Lehet, de szerintem a kishúgom, aki még oviba jár, és nem szokott egetverő bűnökbe esni, megérdemli, hogy élhessen. És szétrúgomnám a segged, ha bántanád. Akármilyen módon. Mert nincs jogod eldönteni, hogy valaki élhet-e. És Lightnak sincs.
  • Zseniális elmék párbaja... Csak megjegyzem, azért lehetnének zseniálisabbak is. Például zseniális lett volna, ha Light rögtön rájön, hogy semmi joga kinyírni embereket, L meg zseniális lett volna, ha lebuktatja, ahelyett, hogy sütit zabál 24 órában.
Nos, ez jutott így hirtelen eszembe... Van, amit szeretek a fenti animékben. De csak azért szeretem őket, mert sosem próbálok értelmet adni az állítólagos "tartalmuknak". Ezek szórakoztató sorozatok. Nem kell mélyen szántó gondolatokat, elvi kérdéseket meg ilyesmiket keresni. Leülsz a kicsi (vagy nagy) fenekedre, megnézed, tudatosul, hogy na, ezt is megnéztem, és egész jó dolgok is voltak benne, és továbbmész. Ennyi. Csak az "okosok" mindig mindenben überelni akarnak. Pedig épp így lesznek hülyegyerekek.

Utálom, mikor odáig jutok, hogy az anime-témát fikázom. De kell. Nem az animék miatt, hanem az azt néző marhák miatt. Légyszi, vegyétek már észre magatokat, és menjetek a búsba. Köszi.

Béke Belétek: Ama-chan





4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A három mű közül kétségtelen hogy még a DN a "legértékesebb", bár ha valaki ezt irodalmi értékű művekkel vagy klasszis filmekkel hasonlítaná össze, szemberöhögném. :D

Ama-chan, a DN (és most a másik kettőről nem ejtenék szót, csak h az ELt nem szeretem, az IYt régen meg-megnéztem, de semmi különösb vonzódás) szal a DN lényege az elején valóban a "mastermind" küzdelem. ;)
Ettől remek sorozat, de spec cseppet sem emelném mondjuk egy Hősök vagy Dr. House fölé. Mindnek van mondandója, a DN-é épp az emberiség létkérdése, ezért űberelik annyira.

Nagyon igazad van (imádom mikor ilyen felnőttesen írsz és büszke vagyok rád :3), nem muszáj a megváltó elemet keresni az animében. Abban ellentmondok, lehet értelmet tanulságot találni és ezt bele lehet az életedbe építeni. De hangoztatni, istenkirállycsászárdémonúrrá tenni a sorozatot, mert számodra van mondanivalója(/valahol olvastál elemzést és megtetszett :P), fárasztó és szükségtelen. A legtöbbet meg tényleg nem kell komolyan venni.

Mondjuk az EVÁt mindig emlegetik ellenpéldaként - én csak annyit szólnék mellette, hogy míg néztem, nem kevésszer kvantumfizikai témáknak néztem utána, amik igenis érdekeltek. Na az szerintem már pozitívum, ha valami így megmozgat. Persze ehhez témában jártas készítők és érett befogadók kellenek.

És tényleg nincs tökéletes sorozat, fölösleges istenítgetni, beleélni magunkat.

...

Most pedig a Rózsacímer erejével párbajra hívlak ki!!!! XD
(Revolutionary Girl Utena-fan-mód ON)

Fekete Hercegnő írta...

Sajnos ez a tény, amire rámutattál, az embernek már nem az "élethez való jogának elvesztéséről" szól, hanem arról, hogy Önként lemond erről. Irigyelni és sajnálni lehet ezeket az embereket, hiszen ezek szerint az ő életük annyira stilizált, hogy sorozatokból tanulják meg az életet...És akkor persze még csak most jönnek képbe a párkányról ugrálós fenegyerekek, a szappanoperákból bevált klisék az unatkozó háziasszonyoknál. Ha szerinte az általad említett mély kút az élet másik fele, legyen szíves belemászni, aztán pedig tényleg dobjunk rá egy bazi nagy követ, nehogy visszajöjjön. Elég rövid ez az élet, hogy mi magunk éljük meg, ne mások.
"Ayiyiyiyiyiyiyiyiyiyiyiyiii!!!"

Amaru-chan írta...

Na a két elvetemült XD Az egyik lekardolna, a másik itt "hajderutyutyu" kiáltásokkal ugrabugrál... Utena és Xena egy blogon Kuramával, húúhúúú :D De tetszik ;)

Olin: valóban eltúloztam, van amelyikben van értelem. Csak már úúúúúgy felhúztak XD Egyébként én is a DN-t értékelem A HÁROM KÖZÜL a legjobban. És sokan utálják ugyan, de én szeretem Misát... annyira idegesítő néha, hogy az már jó XD

Fekete Hercegnő: Néha én is úgy gondolom, hogy rájuk dobnám a követ. Aztán eszembe jut, hogy nekem sincs jogom ilyesmihez, ahogy neki sem. Mindenki csak attól lesz jobb, vagy rosszabb, hogy érdekli-e, hogy van hozzá joga vagy nincs. :) Szerintem.

Fekete Hercegnő írta...

Na most nézd meg, Olin! Te lekardozod, én meg "hajderutyutyu". Kikérem magamnak....
És én pacifista vagyok, én nem rájuk, hanem a kútjaikra dobom a követ, amit most már ugye metaforaként használhatunk....